Je klant als kado

Teamtraject voor klantgerichte wereldverbeteraars

Als jouw klanten niet (helemaal) enthousiast zijn, lopen ze bij je weg. Gaan ze morren. Verliezen jij en je team je werkplezier.

Blije klanten blijven. Gaan je doorvertellen. Worden je ambassadeurs. Maken jouw werk veel leuker.

Maar hoe krijg je nou grip op die blije klant?
Aan welke knoppen kan je draaien?

Voor jou en je team staat de klant al centraal.

Alleen weet je niet goed hoe je voorbij dat zevenenhalfje moet komen. Je blijft ergens hangen.

En dat hangerige gevoel, als je eerlijk bent ervaar je dan ook in je team. Jullie werken niet gefocust. Jullie doen ontzettend je best, maar het voelt vaak als een schot hagel. Je komt niet zo hard vooruit als je zou willen. Geen blije klant is vaak ook geen echt blije medewerker.

Herkenbaar? Dat snap ik helemaal.

Hoe je als team werkt heeft namelijk direct effect op de klant, en andersom. In mijn aanpak combineer ik ze daarom ook.

"Een enthousiaste klant levert 2,5 keer meer omzet op dan een enigszins tevreden klant"

Resultaat

Voor jou en je team

Na dit traject weet je precies waar je klanten op vastlopen en waar ze blij van worden. En dus aan welke knoppen je kunt draaien om de klantwaardering te verhogen. Maar ook waar jullie zelf op vastlopen en wat je al goed doet.

Dit traject brengt focus in je activiteiten, en dat geeft:

  • Rust en voldoening in het team. Je weet waar je het voor doet en wát je daaraan kan doen.
  • Betere resultaten in klanttevredenheid en omzet. Meer blije klanten met meer gemak!
Voor de klant

Je klant voelt zich écht gezien en gewaardeerd en daardoor:

  • Vertelt ie jou door aan anderen. Je klant als ambassadeur, goedkoper dan een marketeer.
  • Ervaart de klant jou als een bedrijf dat hem echt begrijpt en persoonlijk is.
Voor je bedrijf
  • Je scoort goed in jouw branche, ten opzichte van andere vergelijkbare bedrijven.
  • Je krijgt een energiek en klant gedreven team dat precies weet wat het moet doen.
  • Dit samen zorgt ervoor dat je een stabiel bedrijf hebt, ook in tijden van crisis.

Wat je krijgt

Een uitgewerkt klantportret

met een korte video waarin je precies ziet wat jouw belangrijkste klanten beweegt. Je leert de mens achter de klant kennen. Ook krijg je tips en complimenten van jouw klant. Dit geeft een nieuwe kijk op de zaak, focus en energie.

Teamcheck

Waar lopen jullie op vast? En wat gaat juist heel goed? Wat wil je precies betekenen voor je klanten? Hoe zit het met je kernwaarden? En hoe zit dit er dan praktisch uit tijdens je werkdag?

Je creëert hier de gouden klant- do’s en dont’s. Een houvast en kader waarmee je zonder misverstand weet wat je wil uitdragen aan je klant en hoe je dat samen doet. Voor iedereen lekker helder. Feedback hoeft niet meer op drama’s uit te lopen.

Klantreis

Jij bent de ontwerper van jouw service. We brengen je dienstverlening vanuit de schoenen van de klant in beeld. Jullie kennis en creativiteit wordt helemaal aangesproken om te komen tot nieuwe verfrissende ideeën om de klant beter te gaan bedienen. Je rondt af met ruim 50 verbeter ideeën en de belangrijkste heb je geprioriteerd.

Coaching

3 sessies van een uur.  Ik schuif aan bij overleg, dat kan ook online en we sparren over hoe jij de hordes kunt nemen. Gericht op het ‘blijven hangen’ en ‘blijven doen’. De aanhouder wint!

In deze 3 maanden sprint zetten we jouw klant en je team op #1

Voor wie?

  • Dit traject is voor teams die duurzaam willen verbeteren en vernieuwen en zo steeds weer blije klanten aan willen trekken.
  •  Ondernemers, managers en bedrijven die zien dat blije klanten en blije medewerkers onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Praktisch
  • Gemiddeld heb je drie maanden nodig om dit proces te doorlopen. Omdat er genoeg tijd tussendoor is om zaken te laten beklijven en uit te werken voelt het niet als een belasting.
Klantportret & Teamcheck

We brengen de mens achter de klant in beeld. We vertalen de kernwaarden van jouw team door naar de gouden klant-do's en dont's.

Klantreis & Innovatie

Samen brengen we de gevoelservaring van de klant stap voor stap in beeld. Hier gaat het bruisen. Je eindigt met meer dan 50 verbeterideeën.

Coaching bij implementatie

Jij implementeert je top 3 vernieuwingen. Ik help je de hordes te nemen zodat het jullie nieuwe taal wordt.

Aan de slag?

Een wereld van verschil maken is een kwestie van de mens achter de klant leren kennen. En precies weten welke momenten in jouw dienstverlening er het meeste toe doen. Neem contact op om snel aan de slag te gaan voor meer blije klanten.

Scroll naar top

Hoi Natasja, het teamtraject ‘je klant als kado’ spreekt mij wel aan. Kunnen we eens (video)bellen om te kijken of dit een passend traject voor ons is?

Liever meteen een afspraak inplannen? Dat kan hier