Over mij

Hartigs is geen toeval. Het ‘hart’  is de verbinder tussen denken en voelen en centrum van empathie en compassie. Hartig is ook de zout-pittige smaak met een bite. Laat dat nu een mooi metafoor zijn voor wie ik ben. Ondernemend, gepassioneerd, enthousiast, houdt van avontuur en natuur. De passie voor het vak is deels ontstaan uit frustratie. Ik vond en vind dat we mensen onvoldoende zien en horen. En daardoor snijden we onszelf af van wat werkelijk belangrijk is en houden we onszelf tegen in (nog meer) betekenisvol zijn. Ik kom het overal tegen, bij bedrijven en instanties en het is een grote drijfveer van me om klanten én medewerkers zich meer gezien en gehoord te laten voelen omdat ik er in geloof dat dat de basis is voor duurzaam succes.

Omschrijf jezelf in een woord?

Krachtig. 

Voor welke opdracht mogen we je wakker maken?

Voor een opdracht waarbij klantbeleving (CX) en klantgerichtheid met de menselijke maat centraal staat. Ik werk graag met opdrachtgevers die geloven dat een unieke beleving tot waardevolle resultaten leidt. Niet alleen in euro’s maar ook in betekenis voor anderen.

Waar krijg je complimenten over?

Over de rust die ik uitstraal, dat ik een prettige luisteraar ben en over de passie en gedrevenheid die ik heb om iets goeds achter te laten. Ik schakel makkelijk met anderen, van directie tot operatie.

Wat doe je als je aanpak niet werkt?

Ik heb geen vaste aanpak. Natuurlijk gebruik ik wel werkvormen die bewezen resultaat geven. Iedere organisatie en ieder mens is anders, de kunst is om daar goed op in te spelen, dan werkt de aanpak altijd. Als ik merk dat we met elkaar niet verder (meer) komen ben ik iemand die voor dat moment afscheid neemt en je helpt de juiste mensen en skills te vinden zodat je goed verder kunt.

Wat heb je geleerd van je laatste opdracht?

Dat iedereen wijsheid in zich heeft die waardevol is om vooruitgang te boeken. Vanuit mijn rol als facilitator van teams zorg ik er voor dat dit (groeps)potentieel op tafel komt. Het bevestigt mij steeds opnieuw dat we niet meer klantgedreven kunnen worden door enkel op data en methoden zoals customer journey of service design in te zetten. Er is altijd cultuur, ongeschreven regels en onderstroom. Mensendingen. Dat moet je ook willen aankijken. Dat is lef hebben en het werpt gegarandeerd vruchten af.